Jdi na obsah Jdi na menu
 


Superpotraviny pro ženy

7 superpotravin pro ženy

Pro ženy existuje několik doporučených potravin, které snižují nejen riziko demence a nemocí srdce, ale také působí pozitivně při nadváze, u vrásek, bolestí kloubů a v menopauze.

Pro to, aby se střední věk přinášel co nejvíce radosti v osobním a pracovním životě je nutné si udržovat zdraví, závislé v první řadě na stravě. Zdravá strava ze zeleniny, luštěnin, zdravých tuků omega-3 a 9 u žen v 50 letech snižuje o 90% riziko demence v 65 letech. Strava ovlivňuje i stránutí žen. Analáza studie Nurses' Health Study (zahrnující přes 10,000 žen) ukázala, že zdravě se stravující ženy mají téměř o 50% větší naději, že se dožijí vyšší věku bez nemocí.

1. Mandle

Loupané mandle jsou bohaté na zdravé mastné kyseliny chránící před nemocemi srdce. Dostatečně zasytí a podporují hubnutí. Snižují také riziko škodlivých tuků v krvi.

2. Lněná a chia semínka

Kromě vysokého obsahu omega-3 tuků v lněných semínkách najdeme též ligniny, fytoestrogeny a polyfenoly proti rakovině prsu a dělohy. Konzumujte je pomleté, jinak se nevstřebají.

3. Kapusta, brokolice a květák

Kromě molekuly obsahující síru, podporující detoxikaci, vlákniny a antioxidantů je vhodným zdrojem diindolylmetanu (DIM), látky tvořící se při konzumaci této zeleniny. Tato látka- DIM zvyšuje činnost estrogenu a chrání proti rakovině související s estrogeny (rakovina dělohy, prsu, a děložního čípku).

4. Bobulovité ovoce

Bobulovité ovoce jako borůvky, ostružiny, angrešt či rybíz chrání ženy před rizikem Alzheimerovy demence, kterou jsou ohroženi více než muži. Bobulovité ovoce obsahuje méně ovocného cukru, hodně antioxidantů a vlákniny proti demenci a Parkinsonské nemoci.

5. Grapefruit

Tneto citrus podporuje zdravé cévy a srdce, tlumí hlad a tím tendenci k obezitě. Zlepšuje inzulinovou rezistenci, tedy brání cukrovce.

6.Kurkuma

Toto koření má mnoho zdraví prospěšných účinků, protizánětu, rakovině, artróze. Posiluje imunitu a boj proti mikrobům. Další informace zde.

7. Fazole

Luštěniny obsahují bílkoviny a svým obsahem vlákniny zlepšují trávení, chrání před nemocemi srdce a cév, vysokým krevním tlakem a harmonizují krevní cukr. Pokud způsobují nadýmání, je vhodné je vařit vždy s kurkumou a římským kmínem a případně zkusit nejsnáze stravitelnou luštěninu žlutý loupaný hrách.